La xarxa d’Osona d’Escola Nova 21 reprèn el curs amb els 10 centres participants

Dimecres, 24 d'octubre de 2018 a les 00:00

El passat 10 d’octubre es va fer la primera trobada de la Xarxa Local d’Osona del Programa Escola Nova 21 (XLEN21). Aquest és un espai de reflexió i aprenentatge col·laboratiu entre centres propers geogràficament que formen part del programa Escola Nova 21, entre els quals, l'Escola Vedruna de Tona.

El programa Escola Nova 21 proposa la transformació del sistema educatiu amb el propòsit de desenvolupar competències per a la vida i adoptar unes pràctiques d’aprenentatge fonamentades en el coneixement existent de com les persones aprenem. L’objectiu final és que tot infant pugui gaudir d’experiències d’aprenentatge apoderadores i rellevants que li permetin  desenvolupar el seu projecte de vida amb dignitat, sentit i benestar.

Les trobades de xarxa serveixen perquè els centres es puguin conèixer, puguin compartir experiències i se sentin acompanyats en aquest procés de transformació. En aquest cas, els centres que participen a la XLEN21 d’Osona són: INS La Plana i Escola Vic-Centre de Vic; INS Antoni Pous i Argila, Escola Casals-Gràcia i Escola Puig-Agut de Manlleu; INS Marta Mata i Escola Rocaprevera de Torelló; Escola Sagrats Cors i Escola Xoriguer de Centelles i Escola Vedruna de Tona.

Cada un d’aquests centres ha creat un Equip Impulsor format per mestres del claustre i de l’equip directiu que assisteixen a les sessions de xarxa. Des del maig del 2017, moment d’arrencada del programa, s’han realitzat 7 sessions de treball amb els centres. Les sessions han sigut de 4 hores de durada i cada una ha tingut lloc en un centre diferent. Durant el curs 2018-19, el programa realitzarà un total de 5 trobades. Els objectius fins al moment han sigut:

•      Conèixer i aprofundir en les idees del marc d’escola avançada: propòsit educatiu destinat a desenvolupar competències per a la vida, unes pràctiques d’aprenentatge fonamentades en el coneixement de com les persones aprenem, una avaluació competencial i una organització al servei de l’aprenentatge.

•      Sensibilitzar la comunitat educativa de la necessitat de canvi.

•      Crear una nova visió del centre.

•      Conèixer els 7 Principis d’Aprenentatge que s’han de donar en un entorn d’aprenentatge innovador.

Cadascun d’aquest objectius s’han anat treballant a partir de diferents dinàmiques i metodologies de reflexió per orientar als centres cap al seu procés de canvi tenint en compte el seu context, i l’entorn, acompanyar-los en aquesta nova visió educativa, i ajudar-los a situar-se en el seu moment de canvi segons la seva realitat.

Els objectius de cara a aquest curs són passar a l’acció i realitzar petites pràctiques sobre les metodologies que ajudin al canvi, per tal que els centres augmentin el seu grau de capacitat i autonomia per avançar cap al seu procés de canvi.

Darrera actualització: 24.10.2018 | 11:33