Resum del Ple Municipal del mes de març de 2026

L’Associació de Persones Voluntàries de Tona rep el Premi Noi de Tona 2026 en reconeixement a la seva tasca i compromís social.

Comunicació dels feminicidis i altres assassinats de dones per violència masclista

Des del darrer ple s’han registrat 9 nous feminicidis, amb un total de 25 des de principis d’any (2 a Catalunya i 23 a l’Estat espanyol).

Entre els darrers casos, destaca l’assassinat d’una dona de 40 anys a Saragossa per la seva exparella i el d’una nena de 3 anys a Torrevieja, classificat com a feminicidi infantil.

El Ple reitera el seu compromís ferm per erradicar la violència masclista i preservar la memòria de les víctimes.

Atorgament del Premi Noi de Tona 2026

El guardó s’ha concedit a l’Associació de Persones Voluntàries de Tona, en reconeixement a la seva trajectòria, al compromís sostingut del voluntariat i a la seva contribució al benestar i la cohesió social del municipi.

Aprovat per unanimitat.

Aprovació de la convocatòria i bases dels Pressupostos Participatius 2026-2027

S’aprova una dotació de 50.000 € del pressupost municipal per finançar propostes que beneficiïn el conjunt del municipi. Properament s’informarà del procés i de com participar-hi.

Aprovat amb 6 vots a favor i 5 en contra.

Projectes fotovoltaics a l’Escola de l’Era de Dalt

S’aproven dos projectes per avançar en la transició energètica i l’autoconsum:

  • La instal·lació d’una pèrgola fotovoltaica al pati de l’Escola de l’Era de Dalt.
  • Una instal·lació d’ autoconsum de 100KW, preparada per incorporar bateries.

    Aprovats per unanimitat.

Projecte de reducció de la densitat d’arbrat i estassada de sotabosc

Actuació orientada a la prevenció d’incendis i a la millora de la seguretat en la franja exterior de protecció.

Aprovat per unanimitat.

Moció per al restabliment de la inscripció de naixements al municipi

El Ple dona suport a recuperar la possibilitat d’inscriure els naixements al municipi de residència dels progenitors.

Aprovada per unanimitat.

Moció per a la normalització de la llengua catalana i suport al Correllengua Agermanat

Acord per continuar promovent l’ús social del català i donar suport a iniciatives de foment de la llengua.

Aprovada per unanimitat.