PLE ORDINARI DEL MES D'OCTUBRE

Dijous, 31 d’octubre de 2019

El ple del mes d'octubre acorda atorgar el Premi Mil·liari 2019 a la Sra. Mercè Boix i Garcés.

Durant el ple celebrat ahir es va acordar, per unanimitat de tots els grups que formen el consistori de Tona, l'atorgament del Premi Mil·liari d'enguany a la Sra. Mercè Boix per la seva implicació constant i altruista amb les activitats del poble, eminentment des de dues vessants, el camp del voluntariat i la participació en entitats culturals del municipi. Present al Ple, la Mercè va agrair, emocionada, tal reconeixement.

El lliurament del premi Mil·liari es portarà a terme en el marc de la Festa Major de Sant Andreu, el proper dia 30 de novembre a les 12 del migdia.

Respecte la resta de punts que formaven l’ordre del dia en cal destacar:

. Aprovació de la modificació de l’ordenança de l’impost sobre béns immobles, relativa a la rebaixa del coeficient aplicable en un 2’5% amb la voluntat d’esmorteir l’increment del valor cadastral dels immobles per a l’exercici 2020. Aquest acord es va adoptar amb els vots en contra de Junts per Tona.

. Aprovació de la modificació de l’ordenança de tractament i eliminació de residus, en el sentit d’incrementar en 10 euros per habitatge i any el rebut de les deixalles. La mesura ha estat justificada com a conseqüència de l’augment del cost que presta la Mancomunitat La Plana i la necessitat d’equiparar el cost del servei amb el que es recapta per el mateix, que a dia d’avui és ostensiblement inferior. Aquest acord es va adoptar, també, amb els vots en contra de Junts per Tona.

. Aprovació del calendari d’obertura comercial per l’any 2020, fixant com a festius amb obertura de comerços els dies 10 de maig i 27 de desembre. Una mesura adoptada de comú acord amb Tona Punt de Comerç i Serveis.

. Es va nomenar la regidora d’ERC Tona, Judit Sardà, com a representant del consistori a Osona Turisme. Aquest acord es va adoptar amb l’abstenció dels regidors de Junts per Tona.

. Es va acordar també, per unanimitat, aprovar el conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal d’Osona per a la gestió de l’execució de les obres subvencionades pel programa FEDER (subvencions europees), en concret, les obres d’ampliació del museu del Camp de les Lloses.

.En últim lloc, es va aprovar la ordenança reguladora de l’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda i regular així, l’autorització de places amb identificatiu.

Darrera actualització: 31.10.2019 | 13:58