Els establiments comercials poden obrir, de dilluns a dissabte, en les franges horàries següents:
*Vegeu excepcions a l'horari comercial aquí
Com a norma general, els establiments comercials han de romandre tancats els dies 1 i 6 de gener, el diumenge i el Dilluns de Pasqua, l'1 de maig, el 24 de juny, l'11 de setembre i els dies 25 i 26 de desembre.
Els establiments comercials han d’exposar el preu de les mercaderies, tant a l'interior com a l'exterior de l'establiment i aquest ha de ser visible pel consumidor. En el cas dels serveis, el preu s'ha d'informar de forma visible per al públic mitjançant un rètol, tarifa o fullet.
S'indicarà el preu complet o final del producte incloent-hi els impostos. Estan dispensats d'exposar el preu els establiments dedcats a la venda de pelleteria i joieria. En els productes a doll o en els productes envasats mesurables s’ha d’indicar el preu per unitat de mesura, PUM (quilo, litre, metre, etc) i es referirà sempre al pes net.
Totes les empreses que venen productes o presten serveis i que desenvolupen la seva activitat comercial a Catalunya han d'estar en condicions de poder atendre els consumidors en qualsevol de les llengües oficials a Catalunya: català i espanyol.
La senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix, siguin a l'aparador, a l'interior o a l'exterior de l'establiment (rètol exterior, horaris, etc.), així com els documents d'oferta des serveis (catàlegs, prospectes, fullets de venda de productes, promocions, cartes de restaurants, menús) hauran d'estar almenys en català. Aquesta norma no s'aplica a les marques, noms comercials i als rètols emparats per la legislació de la propietat industrial.
Les dades que figurin en l'etiquetatge i embalatge i les instruccions d'ús dels productes que es distribueixin en Catalunya, han d'estar, almenys, en espanyol.
Tots els establiments que comercialitzen béns o presten serveis a Catalunya han de disposar de fulls oficials de queixa/reclamació/denúncia:
Queden exclosos de l'obligació de disposar de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia: