Ahir dimecres es va presentar públicament la nova marca TONA AMUNT!.
L’acte, que va tenir lloc a la sala de plens de l’Ajuntament, va comptar amb la participació de l’alcalde de Tona, el Sr. Josep Salom, el Sr. David Jiménez -de l’estudi RENDE-VÚ-, encarregat del disseny del logotip, Pere Gordi, gerent de l’Ajuntament de Tona i Gregori Vizcaíno, responsable del desplegament de la marca.
Després d’un procés de treball intern entre els tècnics responsables del projecte, liderats per l’expert en implantació de marques ciutat, Pau Canaleta, i de consens amb agents representants de diversos àmbits del municipi, hem donat el tret de sortida al que serà una campanya de comunicació per promocionar la marca TONA AMUNT!.
Per què es vol posicionar Tona?
Hi ha molts motius que justifiquen la importància de posicionar la marca d’un municipi.
D’una banda, motius econòmics. Per posicionar Tona com a actiu turístic del territori, i difondre la seva activitat comercial, de restauració i d’altres serveis del municipi. I, en definitiva, per tenir una bandera de cara a la nostra activitat exterior, i resultar atractius per captar inversions i activitats externes.
D’altra banda, també tenim objectius en clau més interna. Per millorar l’autoestima dels habitants de Tona i, en definitiva, augmentar la cohesió del poble.
En resum, aquesta iniciativa vol contribuir a millorar la percepció que es té del municipi, tant en clau interna com externa.
La marca som nosaltres
La marca és tot allò: valors, característiques, atributs, història... que la gent vincula al nom de Tona. És allò que ens identifica i ens diferencia.
Després d’una anàlisi inicial, el procés de treball va continuar amb persones i entitats del municipi, fins a arribar a un consens per destacar els valors següents com a definidors del nostre poble:
SOSTENIBILITATTRADICIÓ I COHESIÓ SOCIALQUALITAT DE VIDAEDUCACIÓ
Aquests són uns valors ja consolidats a Tona, que tenen molt a veure d’allà on venim, de la nostra història i tradició. I al mateix temps són els valors que es volen fomentar i potenciar de cara al futur.
A partir d’ara, tots els projectes de municipi giraran a l’entorn d’algun d’aquests trets diferencials:
> Tona vol créixer intel•ligentment, d’una manera sostenible, en serveis i qualitat de vida.> Tona vol ser un municipi de referència a Catalunya en sostenibilitat, amb una gestió eficaç i eficient dels recursos i els serveis.> Tona vol ser un lloc on s’hi visqui bé, cohesionat i amb un dinamisme associatiu rellevant.> Tona vol mantenir la formació com un tret distintiu del municipi, ajudant a les persones a estar més preparades per encarar el futur.> Tona vol ser capaç d’atraure visitants i dinamitzar l’economia local, i convertir-se en un node natural, turístic i patrimonial d’Osona.
El nou projecte de Tona és TONA AMUNT!
Podeu veure el vídeo promocional a http://goo.gl/GNf7o7 , un vídeo creat per GramaTV.