El Ple ordinari de l’Ajuntament de Tona, celebrat ahir, va aprovar per unanimitat els criteris de concessió de les barraques de la Festa Major Jove 2025, un dels punts destacats de la sessió. A més, es van aprovarr altres acords rellevants en matèria de serveis municipals.
Compromís amb la lluita contra la violència masclista
La sessió es va obrir amb la comunicació dels feminicidis i altres assassinats de dones per violència masclista. Des del darrer ple, celebrat el 27 de març, s’han registrat quatre feminicidis més, elevant a 23 el total de casos a tot l’Estat des de principis d’any —2 a Catalunya i 21 a la resta de l’Estat espanyol. L’Ajuntament de Tona va reiterar el seu compromís ferm per erradicar qualsevol forma de violència contra les dones i per honorar-ne la memòria.
Millores en l’atenció als serveis personals
Un altre dels punts aprovats va ser la modificació de la relació de llocs de treball, amb l’ampliació al 100% de la jornada laboral de dues places municipals: la d’administratiu/iva de serveis personals i la de monitor/a de ludoteca. Aquesta mesura respon a la necessitat d’adaptar els recursos humans a l’increment de tasques i responsabilitats derivades de la demanda de serveis. La proposta va comptar amb el vot favorable dels grups d’Aixequem Tona, ERC Tona i Junts per Tona, mentre que el grup Tona Avança es va abstenir.
Barraques de la Festa Major Jove 2025: criteris definits
El Ple va aprovar per unanimitat els criteris per a la concessió de les barraques de la Festa Major Jove 2025. Les entitats interessades podran presentar les seves sol·licituds entre el 25 d’abril i el 16 de maig. La documentació haurà d’incloure un resum de les activitats desenvolupades durant l’últim any, així com una explicació detallada dels projectes futurs amb impacte al municipi. (Podeu consultar les bases al document adjunt al marge dret).
Cap a una administració més àgil i digital
Finalment, es va aprovar també per unanimitat el contracte de serveis per a la implantació i manteniment d’una nova plataforma de gestió d’expedients i seu electrònica. Aquesta eina garanteix que els tràmits administratius tant interns com externs es puguin executar amb normalitat i facilita una relació més eficient i accessible entre l’Ajuntament i la ciutadania a través del canal digital.