Arriben els nous cubells amb xip a Tona
A partir de novembre el servei de recollida Porta a porta es realitzarà amb nous cubells amb xip. Per aquesta raó, caldrà canviar el material que teniu actualment.
Per tal de complir amb la normativa vigent, que ens obliga a aplicar una taxa de residus basada en models o sistemes com el pagament per generació (P×G), a Tona incorporarem la identificació de l'usuari en el sistema porta a porta, i per implantar aquesta innovació caldrà fer un canvi de cubells.
El sistema de recollida no canviarà, ni tampoc el calendari. L'única novetat és que caldrà utilitzar sempre els nous cubells amb xip per realitzar l'aportació: el cubell marró de 25 litres per treure l'orgànica i el cubell beix de 40 litres per als reciclables (envasos lleugers i paper i cartó) i la resta (rebuig).
Per tal d'informar-vos amb detall del canvi, aviat rebreu una carta nominal amb la informació necessària. Així mateix, us convidem a assistir a una de les diverses xerrades que hem organitzat durant el mes d’octubre per tractar amb més profunditat tots aquests canvis.
XERRADES INFORMATIVES A LA POBLACIÓ
- Sala La Canal: dijous, 17 d’octubre a les 19 h i divendres, 18 d’octubre, una a les 10 h i l'altra a les 19 h.
- Espai Muriel Casals: dissabte, 19 d’octubre, a les 11 h.
XERRADA INFORMATIVA A COMERÇOS
- Espai Muriel Casals: dilluns, 21 d’octubre, a les 20.15 h.
*Al llarg d’aquestes xerrades, no hi haurà repartiment de cubells nous ni recollida de cubells vells.
La recollida selectiva amb identificació es començarà a implementar al novembre i, a partir del 13 de gener només podreu utilitzar els nous cubells, per això caldrà canviar el material que teniu. Per poder realitzar aquest canvi, és imprescindible que porteu emplenada la butlleta que se us ha enviat per carta al domicili.
El repartiment del nou kit de cubells Porta a porta es durà a terme del 21 d’octubre al 4 de novembre l’Espai Muriel Casals (caragoles) i a la Biblioteca Caterina Figueras (sala de dalt), durant els següents dies:
- Dilluns, dimarts i dijous de 10 a 15 h.
- Dimecres 23, divendres 25, dimecres 30 i dijous 31, de 10 a 14 h i de 16 a 20 h.
- Dissabtes de 10 a 16 h.
Durant el repartiment, qui necessiti nous contenidors per a les restes vegetals ho haurà de comunicar.
Els contenidors de 120 litres tenen un cost de 58,21 €, i els de 240 litres, de 84,95 €. Qui ja disposi d’un contenidor per a les restes vegetals i aquest encara no tingui el xip, caldrà que ens ho comuniqui i ens hi posarem en contacte per col·locar-l'hi.
Si teniu contenidors de 120, 240 o 1.100 litres, poseu-vos en contacte amb la Mancomunitat La Plana:
Telèfon: 938 124 167 – ext. 5 de 8 a 15 h
Correu electrònic: mediambient@mancoplana.cat