L’edició d’ enguany del Raid dels Ausetans a Tona es va iniciar el divendres dia 25 d’abril al Punt Jove de Tona pel grup d’edat d’entre 13 a 17 anys.
La Fase I o Competició Local del Raid dels Austenas 2014 ja està en marxa. Aquesta primera fase, que té una durada d’una setmana (del 25 d’abril al 9 de maig), cada grup ha de superar un conjunt de proves, des de fer una tasca solidaria amb gent gran a experimentar amb l’anomenat geocatching, activitat la qual consisteix en trobar tres punts del municipi a través d’unes coordenades i un cop allà esbrinar la resposta a unes preguntes. Així mateix, el mateix dia 25, els participants a banda de rebre totes les instruccions de la competició, ja varen començar amb una primera prova de coneixament en la qual havien d’esbrinar qui eren 40 personatges històrics o famosos que sortien en una projecció de power point. La jornada va finalitzar amb un petit berenar de coca. Ara però, els toca comeptir pel seu compte fins el dia 9 de maig.
En canvi, la Fase I per al grup d’edat d’entre 18 i 29 anys, va començar el diumenge 27 fent la Via Ferrada a Centelles i espeleologia en una cova a tavernoles.
L’objectiu d’aquesta Fase I, és veure quin grup arriba amb millor puntuació a la Final Local o Fase II, que es realitzarà la tarda del dia 11 de maig a la zona esportiva de Tona i servirà per determinar quin equip de cada categoria representarà el municipi a la Final Comarcal l’últim cap de setmana de maig a l’Esquirol.
Cal destcar també, que a la final local de l’11 de maig també hi participaran la resta d’equips inscrits dels altres pobles de la Mancomunitat la Plana, així doncs seran un total de 13 equips.
Ànims a tots els equips!